Monday, 7 January 2019

Gadis Ini Kongsikan Bagaimana Masalah Kelemumur Suami Berkurang Dalam Masa 3 Minggu

Masalah kelemumur ni boleh menyebabkan kepala menjadi gatal dan ada habuk-habuk putih dari kulit kepala. Keadaan ini boleh menjejaskan keselesaan dan penampilan seseorang.

Gadis ini tampil berkongsi bagaimana suaminya berjaya mengurangkan masalah kelemumur hanya dalam masa 3 minggu!


Menurut Nurul, suaminya hanya menggunakan set penjagaan rambut iaitu Revitalizing Shampoo, Lightweight Conditioner dan Nourishing Scalp Treatment. Selepas 3 minggu, kepala suami dah tak gatal dan kelemumur berkurang.

Wahh, memang bagus kan dapat hilangkan masalah kelemumur ni. Kalau dibiarkan boleh mengganggu produktiviti setiap hari dek serabut kan kelemumur, huk3.


Set Penjagaan Rambut Prosante



1. Revitalizing Shampoo

Formulasi dari humektan dan protein yang berasaskan dari sayur-sayuran bagi memelihara kelembapan rambut dan kesihatan kulit kepala secara semulajadi. Syampu ni menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala agar tidak terlalu kering dan tidak terlalu lembap. Kepala rasa lebih selesa.


2. Repleneshing Conditioner

Perapi yang sangat pekat ini membantu meningkatkan kesihatan rambut dan menguatkan struktur rambut.Hasilnya rambut lebih licin dan lembut bak sutera.

3. Nourishing Scalp Treatment

Serum berasaskan minyak tea tree, esktrak teh hijau dan antioksidan. Sangat mudah diserap ke dalam kulit. Ia juga bantu lancarkan peredaran darah dan menyihatkan kulit kepala.Bagus untuk orang yang ada masalah kelemumur dan rambut gugur.


Kelebihan Set Penjagaan Rambut Prosante

  • Produk penjagaan rambut Prosante bebas dari paraben, SLS, SLES, Cocamide DEA dan Lauramide DEA.
  • Bebas bahan kimia
  • Bebas pewarna
  • Diuji oleh pakar dermatologi dan diuji secara klinikal.

Dapatkan sekarang! Boleh hubungi Irni untuk order 014-515 7141 atau klik link di bawah.


Friday, 28 December 2018

Cara Sembuhkan Gout Tanpa Ubat Penahan Sakit

Penyakit gout berlaku akibat asid urik yang tinggi dalam badan. Asid urik yang tinggi menyebabkan pembentukan kristal pada sendi. Geseran pada sendi menyebabkan pesakit gout berasa sakit.

Jom tengok testimoni bagaimana pesakit gout dapat menghilangkan kesakitan penyakit gout mereka tanpa penggunaan ubat penahan sakit.




Vivix adalah sejenis minuman botani yang bantu baik pulih DNA sel dan menghilangkan inflamasi pada sel seterusnya mengurangkan rasa sakit.

Jika anda berminat, boleh hubungi Irni 014 515 7141 hari ini.

Friday, 21 December 2018

Makanan Tambahan Untuk Pesakit Kanser

Zaman sekarang ramai orang sekeliling Irni yang terkena penyakit kanser. Susah nak ramal kenapa sebab ada orang yang menjaga pemakanan dan bersenam, tapi tetap kena kanser. Orang yang kena penyakit kanser pastinya semangat mereka lebih kuat dari kita kerana mereka begitu tabah mengahadapi penyakit yang dihidapi.

Irni nak kongsi ada mak kepada kawan Irni yang kena kanser usus. Pada awalnya beliau perasan ada darah pada najis semasa membuang air besar. Apabila beliau menjalani pemeriksaan di klinik, doktor cuma beritahu bahawa beliau mempunyai masalah sembelit.

Setelah beberapa bulan berlarutan, beliau ke hospital swasta untuk menjalani ujian lanjut kerana waktu menunggu untuk menjalani ujian tersebut agak lambat di hospital kerajaan.

Setelah menjalani ujian, didapati beliau mempunyai masalah kanser usus. Beliau menjalani pembedahan dan rawatan radioterapi.

Dan, kini beliau menjaga kesihatan dengabn mengambil suplemen Vivix. Cancer marker beliau makin menurun setelah menjalani radioterapi dan mengambil suplemen Vivix.

Vivix bukanlah ubat, tapi sejenis minuman botani yang boleh bantu baiki kerosakan DNA sel dan mengelakkan pertumbuhan sel yang tidak normal.

Jika anda sedang mencari makanan tambahan untuk masalah kanser boleh hubungi Irni 014-5157141

Cara Penjagaan Mata Pekerja Pejabat

Orang yang melakukan kerja pejabat, selalunya terlibat dengan banyak kerja dekat sama ada kerja komputer atau kerja yang perlu melihat benda dekat. Ada sering naik 'power' cermin mata malah lebih teruk ada yang boleh rasa pening kepala.

Di sini saya kongsikan tips macam mana cara penjagaan mata untuk pekerja pejabat.

Tips Penjagaan Mata Bagi Pekerja Pejabat


1. Buat kerja dengan pencahayaan yang terang

Cahaya yang terang bantu elakkan mata cepat letih

2. Guna formula 20-20-20

Untuk pastikan mata tidak stress, anda boleh guna formula 20-20-20. Setelah 20 minit kerja dekat, angkat kepala kejap dan tengok jauh sejauh 20kaki (sejauh mungkin) selama 20 saat. Kemudian boleh sambung buat keje. Ulang step 20-20-20 ni sampai habis kerja kita tu.

3. Ingatkan diri untuk berkelip

Selalunya apabila buat kerja komputer, seringkali kita terlupa nak berkelip. Jadi, ingatkan diri untuk berkelip supaya mata tidak kering.

4. Amalkan makanan seimbang dan minum air masak yang cukup

Vitamin yang cukup bantu mata kita sihat. Air masak yang cukup juga dapat mengelakkan mata kita daripada kering.

Jika anda sedang tercari-cari suplemen untuk kesihatan mata, boleh hubungi Irni 014 515 7141



Friday, 14 December 2018

Cara Mengatasi Migrain Melalui Pemakanan

Masalah migrain memang sangat mengganggu kehidupan seharian. Bila migrain menyerang, kepala sakit bagai dicucuk-cucuk dan kepala berdenyut. Bila migrain menyerang, memang tak boleh nak buat apa la.

Terpaksa telan painkiller untuk hilangkan kesakitan. Tapi, sampai bila nak bergantung kepada painkiller?

Ok kat sini, saya kongsikan apakah pemakanan yang boleh mengatasi migrain. Menurut laman webmd, terdapat beberapa jenis zat vitamin yang boleh bantu mengatasi migrain.

1. Magnesium

Kajian menunjukkan orang yang mengalami masalah migrain mempunyai paras magnesium yang lebih rendah. Magnesium bantu kawal tekanan darah dan gula dalam darah. Magnesium juga bantu otot dan saraf dapat bekerja dengan baik.

2. Riboflavin

Juga dikenali sebagai vitamin B12. Riboflavin bantu tingkatkan metabolisma badan dan bantu tukarkan makanan menjadi tenaga. Pengambilan riboflavin yg cukup dapat bantu elakkan migrain. Namun, dengan pengambilan riboflavin air kencing boleh bertukar menjadi kuning namun ia tidak membahayakan kesihatan.

3. Coenzyme Q10

Coenzyme Q10 atau CoQ10 juga memainkan peranan dalam proses metabolisma badan. Kajian menunjukkan pengambilan CoQ10 dapat mengurangkan insidens migrain.

Jika anda ada masalah migrain dan tak nak masalah migrain ini berulang, dapatkan segera suplemen ini. Hubungi Irni 014 515 7141

Wednesday, 28 November 2018

Senggugut Ketika Haid: Tanda Masalah Cyst Pada Ovari

Menurut laman web Portal MyHealth Kementerian Kesihatan Malaysia, senggugut adalah salah satu tanda anda mengalami masalah cyst. Masalah senggugut dibahagikan kepada primer dan sekunder. Senggugut primer selalunya terjadi kepada remaja perempuan tetapi tidak melibatkan sebarang penyakit pada pelvis dan rahim. Senggugut primer ni juga boleh berlaku kepada wanita yang masih subur.

Manakala bagi senggugut sekunder pula adalah disebabkan masalah pada pelvis dan rahim. Salah satu nya adalah akibat daripada masalh cyst pada ovari. Selain itu, senggugut juga boleh menjadi tanda kepada emetriosis, jangkitan rahim malah orang yang memakai alat perancang kehamilan IUCD juga boleh mengalami senggugut.


Tanda-Tanda Senggugut Sekunder


  • Haid yang tidak tetap
  • Kesakitan semasa haid
  • Pendarahan yang bertambah banyak
  • Lelehan dari faraj
  • Sakit ketika melakukan hubungan seks
Jika anda mempunyai masalah senggugut, pastikan anda berjumpa dengan doktor untuk mengenalpasti masalah sebenar sebelum ianya berlarutan. 

Menurut info dari Mayo Clinic pula, anda boleh bantu kurangkan kesakitan senggugut dengan mengubah gaya hidup. 

Cara Kurangkan Kesakitan Senggugut


1. Bersenam secara tetap
Bersenam secara tetap bantu lancarkan pengaliran darah


2. Guna haba
Mandi dengan air suam dan tuam perut dengan benda suam seperti letak air panas dalam botol dan tuam perut untuk kurangkan kesakitan


3. Ambil suplemen

Ada kajian yang mengatakan pengambilan suplemen seperti vitamin E, asid lemak omega 3, vitamin B1 (thiamin), vitamin B6 dan magnesium boleh bantu kurangkan sakit senggugut


4. Kurangkan stress

Fisiologikal stress boleh menambahkan lagi kesakitan akibat haid


Sakit senggugut ni memang sakit sampai boleh mengganggu kehidupan harian. Sampai bila nak makan painkiller kan? Jom, hilangkan kesakitan akibat senggugut dengan pengambilan suplemen seperti yang disarabkan oleh Mayo Clinic.

Hubungi Irni segera untuk order dan pertanyaan atau boleh terus klik link di bawah.



Irni Suhana
014 515 7141 
irnisuhana[@]gmail.com
Id Shaklee 1085099

Tuesday, 13 November 2018

Pencuci Muka Youth


Manfaat Luminous Gel Oil Cleanser ni

✅ Bersihkan kotoran pada muka dan hilangkan sel kulit mati
✅ Skrub muka dan hilangkan kulit kusam
✅ Ibarat buat facial setiap hari sebab dalam pencuci muka Youth ni ada vitamin dan polifenol tumbuhan
✅ Hipoallergik
✅ Dermatological dan ophtalmological tested
✅ 100% dari tumbuhan, tak de bahan kimia tau


Dalam pencuci muka Youth ada vitamin dan polifenol tumbuhan. Green algae dalam pencuci muka Youth pulak bertindak sebagai scrub untuk buang sel kulit mati dan buat kulit kita lagi berseri.

Harga satu tiub pencuci muka Youth adalah RM193.75. Jika berminat, boleh terus hubungi Irni 014 515 7141.