Wednesday 28 October 2015

Set Kesuburan Shaklee Bagi Yang Berusaha Mendapatkan Anak

Teks: Irni Suhana Muhamad
Gambar: Carian Google

Assalamualaikum.. Setiap pasangan yang berkahwin mesti ada perasaan inginkan anak. Teringat kata-kata Prof Muhaya apabila ada orang bertanya mengenai dirinya sudah lama berkahwin tapi masih belum dapat anak.

Prof Muhaya kata, awak risau tak de anak ni kenapa? Sebab malu kat orang? Sebab orang asyik tanya? Kenapa nak ikut cakap orang tu. Anak soleh ni adalah pencen kubur kita. Tapi kalau Allah tak nak bagi awak anak, mungkin Allah nak bagi benda lain yang lebih baik untuk awak. Macam tu la lebih kurang Prof cakap.

Jadi, bagi sesiapa yang dah lama berkahwin tapi masih belum dapat anak, jangan sedih dan jangan risau. Allah sedang menyediakan yang terbaik untuk anda. Dan, tak salah jika anda berusaha untuk mendapatkan zuriat. Setelah usaha, apa pun hasilnya, kita kena redha dengan ketentuan Allah.

Bagaimana nak usaha untuk dapatkan anak? Di sini, Irni attachkan kata-kata Dr Hamid Arshat tentang pasangan yang berusaha nak mendapatkan anak.

Menurut Dr Hamid, pasangan boleh membuat ujian kesuburan. Banyakkan berdoa kepada Allah. Doa itu kan senjata orang mukmin :)

Dr Hamid juga menekankan mengenai penjagaan kesihatan badan dengan menguruskan badan dengan cara menjaga maka dan bersenam 30 minit setiap hari. Selain dari itu, pemakanan supplement jug penting seperti multivitamin, Vit E, Vit C, dan asid folik. Dan, tenangkan hati dan fikiran. Jangan tergesa-gesa untuk membuat rawatan. 

Jadi, apa kata kita cuba dulu dengan mengawal makan, bersenam dan makan vitamin. Pemilihan vitamin juga penting tau. Pilihlah vitamin dari bahan semulajadi berbanding vitamin sintetik yang lebih murah. Vitamin Shaklee adalah sejenis vitamin semulajadi dan selamat.

Set Kesuburan seeloknya diambil oleh suami dan juga isteri. Cik abang, bukan isteri je kena makan tau, awak pun kena makan jugak ye :p

SET KESUBURAN SUAMI PREMIUM

1. Zinc Complex (RM 33.75)
Berfungsi untuk melindungi kesihatan prostat dan memperbaiki kemampuan seks lelaki. Juga, meninggikan kiraan sperma. 

Zink dalam prostat lelaki adalah 10x ganda dari organ lain. Jadi, pengambilan zink sangat penting untuk organ seks lelaki.

2. Vitamin E (RM149)
Vitamin E dikenali sebagai vitamin cinta. Vitamin E mampu meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

Pengambilan Vitamin E juga dapat meningkatkan jumlah sperma.

SET KESUBURAN ISTERI PREMIUM

1. GLA Complex (RM 91.25)
GLA Complex membantu wanita menghasilkan 'cecair kesuburan' yang membantu sperma untuk hidup lebih lama dalam tiub fallopio dan seterusnya meningkatkan potensi untuk ovum bercantum dengan sperma. 

Pengambilan GLA Complex juga membantu wanita yang mengalami masalah haid tidal teratur untuk mendapatkan kitaran haid yang teratur. Kitaran haid yang teratur membantu untuk mengenalpasti waktu subur wanita. 

2. Alfalfa Complex (RM 53.75)

Berfungsi seperti herba kacip fatimah yang membantu masalah keputihan dan juga memberi kesan perapat.

Pengambilan alfalfa juga membantu menstabilkan hormon.

3. ESP (RM 150)

Membantu menguatkan dinding rahim. Juga, membantu penghasilan ovum yang lebih berkualiti. 

Jumlah Set Kesuburan Premium: RM 477.75

"Tapi, bagaimana kalau saya sekarang tengah bajet?"

Jangan risau, sebab anda boleh mula dengan mencuba Set Kesuburan Asas. 

Set Kesuburan Asas Lelaki: 
1. Zinc Complex (RM 33.75)

Set Kesuburan Asas Wanita
1. GLA Complex (RM 91.25)

Jumlah Set Kesuburan Asas: RM 125.00

Irni doakan yang terbaik untuk anda semua. Semoga Allah sentiasa merahmati kita semua :)

LOVE, 
IRNI SUHANA MUHAMAD
014 515 7141
irnisuhanamuhamad@gmail.com

No comments:

Post a Comment