Wednesday 24 February 2016

Mengubati Sakit Jantung

Assalamualaikum.

Penyakit jantung tidak asing lagi dalam hidup kita. Ada saja kita dengar orang kena sakit jantung. Tapi, sakit jantung ni, macam mana sebenarnya? Jom tengok video kat bawah ni untuk lebih memahami apa itu yang dipanggil sakit jantung.



Kegagalan fungsi jantung, kerosakan dan penyakit jantung boleh menyebabkan kegagalan fungsi jantung. Apabila ini berlaku, tekanan meningkat di ruangan jantung dan boleh menyebabkan pengumpulan air di dalam tisu badan. Jantung adalah satu organ berdenyut yang berfungsi untuk mengepam darah ke seluruh badan melalui sistem pengaliran darah. Jantung mempunyai 4 ruang yang berfungsi untuk mengumpul dan mengedarkan semula semua darah ke paru-paru dan badan.

Ada beberapa faktor yang menjejaskan keupayaan jantung untuk mengedarkan darah ke seluruh badan, iaitu kerosakan otot atau injap jantung. Penyakit arteri koronari, tekanan darah tinggi,kesempitan saluran arteri atau saluran arteri tersumbat boleh mengurangkan keupayaan saluran darah mengedarkan darah seara berkesan. ini boleh meningkatkan beban kepada jantung. Mana-mana keadaan tersebut boleh membesrkan saiz jantung serta melemahkn fungsinya.

Lama kelamaan jantung yang gagal tidak mampu mengepam keluar darah yang disalur ke dalamnya. Hal ini meningkatkan tekanan jantung dan sistem vena. Ini menyebabkan pengumpulan air dalam tisu badan. Kerosakan secara berperingkat ini dikenali sebagai kegagalan funvsi jantung.

 Apabila jantung gagal berfungsi, kebengkakan lazim berlaku di baagian kaki, air terkumpul di dalam patu-paru menyebabkan kesesaan nafas, seterusnya boleh mengganggu fungsi buah pinggang. Hal ini boleh membebankan lagi janting yang sudah rosak.

Adakah ubat yang saya makan dapat mengubati penyakit jantung?

Ubat yang anda makan sekarang ini hanyalah sebagai pembantu untuk jantung anda yang telah mengalami kerosakan. Ubat ini tidak menyembuhkan tetapi cuma untuk mengawal penyakit. Jadi, anda memerlukan makanan tambahan untuk membantu badan anda memperbaiki sel-sel dan otot jantung yang rosak.

Harus diingatkan, jika anda ingin menganbil supplement, ubat yang telah diberikan oleh doktor masih perlu dimakan. Kesan supplement bukanlah seperti kesan makan ubat. Supplement selalunya akan mengambil masa untuk menunjukkan kesannya. Jadi, anda boleh makan ubat dan juga supplemet pada waktu yang sama, iaitu dengan sela masa tertentu.

Supplemet terbaik untuk menyembuhkan penyakit jantung adalah:

1. Phytocol-ST : Mencegah penyerapan kolestrol

  •  Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh.
  • fitosterol di dalam Phytocol membantu menurunkan kolestrol secara semulajadi dengan merendahkan paras kolesterol LDL.  
2. Omega Guard : Menurunkan LDL, meningkatkan HDL


  • Omega Guard shaklee membekalkan asid lemak omega-3 iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain membantu mendapatkan jantung yang sihat.

3. COQ Health: Menguatkan fungsi jantung

  • COQ 10 sangat penting untuk tisu jantung. 
  • Paras COQ10 yang rendah boleh memberi kesan kepada jantung
  • Pengambilan supplement COQ Health ini dapat membekalkan COQ10 kepada jantung anda 
2. Vivix : Melindungi jantung

  • Vivix membantu pembaikian sel dan otot jantung yang rosak.
  • Sangat penting untuk membantu memulihkan kesihatan jantung.

Jom dapatkan Set Kesihatan Jantung untuk mengubati penyakit jantung anda! Di samping kita mengambil ubatan yang diberikan oleh doktor, kita boleh juga mengambil supplement ini untuk membantu badan kita supaya kembali sihat.


Pertanyaan, konsultansi dan pesanan produk boleh hubungi saya:

Irni Suhana Muhamad
014 515 7141 (SMS/Whatsapp)
irnisuhanamuhamad@gmail.com


No comments:

Post a Comment