Wednesday 13 May 2015

Kembali Bernafas!

Teks: Irni Suhana Muhamad
Foto: Galeri Foto

Alhamdulillah, terasa seperti kembali bernafas apabila handphone yang rosak telah siap dibaiki. Zaman sekarang ni, kalau tiada handphone rasa macam ada sesuatu yang tidak kena. Kisah handphone saya ni, usia belum sampai 3 bulan, tapi sudah 2x masuk klinik Samsung.

Kali pertama

Saya ada bengkel di Hospital Pasir Mas dan tidak membawa charger. Saya tukar kepada mode 'power saving' masa bateri tinggal 3%. Akhirnya bateri handphone habis dan bila saya nak 'charge', handphone dah tak nak detect. Puas saya google dan cuba cara dari google, namun tak berhasil. Akhirnya saya ke Samsung Centre, dan kata mereka motherboard rosak. Tips yang saya dapat, jangan biarkan bateri handphone tinggal kosong, baru nak 'charge'. Sebelum bateri habis, lebih baik kita charge dulu.

Kali kedua

Kali kedua pula baru berlaku pada hari Sabtu lepas. Alkisahnya saya nak charge handphone, tapi dekat situ hanya ada plag dan tiada meja. Jadi saya pasang charger dan letak handphone di atas tempat plag. Dan akhirnya handphone saya jatuh ke bawah. Lepas tu, skrin terus jadi hitam. Kali ke-2, saya pergi lagi ke Samsung Centre untuk tukar skrin. Dan Alhamdulillah, hari ni, setelah 4 hari hidup tanpa handphone, saya terasa kembali bernafas apabila dapat balik handphone.

akhirnya, dah dapat handphone :)

Alhamdulillah, syukur ya Allah..

4 comments: