Thursday 24 September 2015

Set Bersalin Banyakkan Susu

Teks: Irni Suhana Muhamad
Video: Vimeo Ireach

Assalamualaikum..
Alhamdulillah hari ni baby dah umur 13 hari. Cuma baby Irni ada sedikit jaundice. Baby sangat suka tidur siang dan berjaga malam. Puas kejut baby untuk menyusu, akhirnya kita bagi susu sikit dia dah tertidur. Kadang-kadang tu bila kejut, dia tak nak bangun pun. Susah hati juga Irni dibuatnya.

Selepas bersalin, benda yang paling merisaukan adalah menyusu. Bukan apa, menyusu ni sangat penting sebab baby cuma boleh minum susu je kan..heee..Lagipun, susu ibu adalah makanan terbaik untuk baby. Jadi, kita sebagai ibu perlu berusaha yang terbaik untuk memberikan yang terbaik untuk anak kita.

Pengalaman Irni yang gagal untuk memberikan susu ibu secara ekslusif kepada baby sangat menyesalkan. Rasa macam terkilan sebab tak cari ilmu yang cukup dan menjayakan penyusuan secara ekslusif.

Jadi, untuk baby kali ni, Irni bertekad untuk memberikan bayi susu ibu secara ekslusif sekurang-kurangnya sehingga 6 bulan. Semoga Allah mempermudahkan  dan memperkenankan doa Irni ini..Amiin..

Sebelum ini, Irni ada bagitau pasal set berpantang kan. Irni sekarang pun guna set berpantang dari Shaklee. Irni rasa macam bersalah je kalau tak kongsi kebaikan ni dengan orang lain. Bukan sahaja badan terasa cergas, tapi juga susu badan pun alhamdulillah memang banyak sangat. Terima kasih Allah kerana murahkan rezeki baby ni dengan memberi susu yang banyak. Kalau ada kawan-kawan yang ada masalah pengeluaran susu badan, apakata kita cuba Set Bersalin Shaklee ni. InsyaAllah hasilnya tak akan mengecewakan.

Bukan Irni sorang yang cakap tau. Jom tengok feedback dari Puan Hidayah dari Sabah ni. Puan Hidayah ni melahirkan anak pramatang. Besar dugaannya kan apabila bayi keluar awal, dengan susu belum ada, dengan perlu berulang ke hospital sebab bayi masih dalam NICU. Memang perlu kekuatan fizikal dan mental kan. Ok, jom kita tengok video dari Puan Hidayah ni.


Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Dilema Ibu Bayi Pramatang

Saya bersalin anak premature 32 minggu dan dia duduk di NICU. Saya tidak boleh makan jamu sebab saya ada hypertension, so Shaklee yang paling senang dan mudah bagi saya sebab saya selalu pergi ke hospital.

Kesan Selepas Bersalin

Selepas saya ambil Shaklee dalam masa seminggu, badan saya jadi kuat, luka saya cepat baik. Jadi, saya ada keyakinan dengan Shaklee dan tambah lagi order set Menyusu. (Mengandung) 32 minggu, saya punya susu belum ada lagi.

Menyusu Bayi Pramatang

Bila saya amalkan 2 bulan, saya betul-betul puas hati, sebab sebelum ni saya tak berjaya bagi breastfeeding. Sekarang ni, dengan anak dalam inkubator, saya berjaya bagi breastfeeding dengan batuan shaklee.

Keutamaan Seorang Ibu

Bagi saya, yang memberi kesan kepada saya, Shaklee membantu saya menyusukan bayi pramatang saya, itu yang paling utama dan menyebabkan saya sebahagian dari #ShakleeEffect di Sabah.

Begitulah dari Puan Hidayah. Bagi yang mencari Set Berpantang/ Set Bersalin Banyakkan Susu, Irni jamin anda tak kan menyesal. Bukan sahaja badan sihat, tapi susu banyak dan susu yang penuh khasiat dapat diberikan kepada bayi.

Jika anda berminat dengan Set Bersalin Banyakkan Susu, anda boleh contact Irni. InsyaAllah I will give the best guide for u. Jom kita sama-sama breastfeed baby kita. Susu ibu adalah makanan terbaik :)

LOVE,
IRNI SUHANA MUHAMAD
014 515 7141
irnisuhanamuhamad@gmail.com


No comments:

Post a Comment