Wednesday 25 November 2015

Saya Buat Shaklee Bukan Sebab Duit, Tapi Sebab Saya Sayang Anda

Assalamualaikum..

Irni teringat perbualan Irni dan kakak, masa tu Irni belum bersalin lagi.

" Saya: Kak xx, Kak Na rasa nak buat something la masa cuti bersalin nanti. Lame tu cuti, 3 bulan.

Kak xx: bla bla bla bla

Saya: bla bla bla bla

Kak xx: bla bla bla bla

Saya: Emm, Kak Na rase macam nak buat Shaklee la..

Kak xx: Payah Kak Na buat Shaklee, sebab pasaran dia tepu dah. Ramai sangat pengedar Shaklee loni. Cari la bisnes lain yang mudah dan tak banyak persaingan.

Saya: Emm betul jugak tu dih. Tu la rasa macam nak buat..bla bla bla

Kak xx: Ha ok jugak tu."

Macam tu la lebih kurang perbualan saya dengan kakak saya. Lain yang saya rancang, lain yang saya buat. Saya pun sebenarnya tak nak buat Shaklee, tapi saya pun tak tahu, kenapa anggota saya ni asyik nak promote Shaklee je. Mungkin sebab saya dah jatuh cinta dengan Shaklee.

Saya ambil Shaklee dah lama, cuma saya tak konsisten makan. Semasa saya mengandung baby Hani, baru saya amat menghargai Shaklee Effect. Ye la masa mula-mula mengandung, saya terpaksa ulang alik dari Kuala Krai ke Jeli. Kuala Krai pulak, saya kena masuk dalam 20 minit dari bandar Kuala Krai baru sampai rumah. Pergi balik, dalam 200km setiap hari. Dengan cerita rasa nak pitam masa drive la, cerita menangis kat tepi jalan la, dan banyak lagi la kisah suka duka masa tu.

Bila saya start ambil Shaklee, alhamdulillah alahan saya kurang dan saya rasa lebih bertenaga. Saya terus makan vitamin Shaklee sampai lah sekarang. Set berpantang dan menyusu pun saya ambil Shaklee. Semasa menyusu ni pun, alhamdulillah anak cepat kenyang dan tak banyak meragam. Malam-malam baby tidur lena je. Memang tersangatlah berbeza dengan semasa penyusuan si kembar. Bila anak kenyang, jaranglah dia nak meragam kan.

Disebabkan saya dah rasa Shaklee Effect, saya suka sangat kalau boleh share kebaikan Shaklee ni dengan orang lain. Saya buat Shaklee bukan sebab duit, tapi saya buat Shaklee sebab saya sayang anda. Saya sayang ibu-ibu kat luar sana. Kita ni kadang-kadang nampak je kuat, tapi dalam hati kita, hanya Allah yang tahu kan. Jadi, jangan seksa diri kita. Cari jalan penyelesaian untuk bantu diri kita sendiri. 

Fokus saya adalah kepada ibu-ibu sebab saya betul-betul appreciate Shaklee semasa saya mengandung dan menyusu. Bukan sahaja bantu kita untuk lebih bertenaga, tapi jugak menjadikan kulit kita lebih cantik. Maklumlah kita semakin hari semakin tua, tambahan bila dah bersalin, badan dah tak macam dulu. Kita mestilah nak sentiasa nampak cantik depan suami kan. Jadi, bila kita ambil Shaklee, kita sentiasa cergas, muka pun nampak cantik, suami tengok kita pun sejuk hati. hehe

Memang banyak supplement kat luar sana. Saya gembira kalau anda makan supplement, sebab pemakanan dan kehidupan kita sekarang memang berbeza dengan orang dulu-dulu. Kalau anda nak pilih supplement, pilihlah yang terbaik. Dan, saya yakin dengan Shaklee kerana ia terbukti selamat,semulajadi dan berkesan. 

Dan saya juga tersangatlah gembira jika anda ingin menjadi one of us. Jadi sebahagian daripada kami, samaada untuk makan sendiri atau untuk buat bisnes. Saya berpegang kepada prinsip berniaga itu adalah sunnah nabi. Walau tak semua sunnah nabi kita mampu buat, tapi daripada tak buat langsung, kita buat yang kita mampu kan. 

Bisnes Shaklee adalah bisnes yang tersangat rendah risiko. Kita tak perlu simpan stok dan tak perlu susah-susah pergi pejabat pos. Order secara online dan abang gdex akan tolong hantar kepada customer yang nak vitamin tu. Di samping dapat buat sunnah nabi, kita boleh tolong orang baiki kualiti hidup dia kan. Dan, yakinlah rezeki Allah itu maha luas. Allah akan bagi rezeki kepada mereka yang berusaha. Kerja kita hanya perlu doa dan usaha. Selebihnya serahkan kepada Allah.

Bagi ibu-ibu yang ingin bertanyakan pendapat saya, saya akan mencadangkan yang terbaik untuk anda. Saya akan memberikan jadual dan cara makan yang tepat untuk anda supaya anda mendapat hasil yang optimum. Akhir kata, sayangi diri anda dan hadiahkanlah diri anda dengan makanan yang berkhasiat dan cukupkan keperluan badan anda. Kita perlu sayang diri kita dulu, kemudian barulah kita sayang orang sekeliling pulak :)


Salam Subuh :)


#spreadthelove
#talkfromheart
#irnisuhana


LOVE, 
IRNI SUHANA MUHAMAD
014 515 7141
irnisuhanamuhamad@gmail.com





No comments:

Post a Comment