Thursday 17 December 2015

Set Menyusu Shaklee

Assalamualaikum..

Shaklee ada menyediakan Set Menyusu Shaklee, khas untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi. Set Penyusuan Shaklee sangat disukai ramai kerana dapat menambah susu badan, menghasilkan susu yang penuh khasiat dan menjadikan badan ibu bertenaga. Apabila badan ibu bertenaga, ibu dapat menumpukan perhatian untuk menjaga bayi.

Set Menyusu Shaklee terdiri daripada:
1. Vitalea
2. Vitamin C
3. B Complex
4. Alfalfa
5. Ostematrix
6. ESP


Di sini saya sertakan kebaikan pengambilan Set Menyusu Shaklee :)

1. Vitalea

Sejenis multivitamin yang diperkaya dengan zat besi. Pengambilan multivitamin boleh mencukupkan keperluan nutrien ibu menjadikan badan ibu lebih bertenaga dan menjaga kesihatan ibu.

2. Vitamin C

Vitamin C dapat membantu meningkatkan imun badan. Ibu perlu sentiasa sihat supaya dapat menjaga bayi. Pengambilan Vitamin C juga dapat mencerah dan mencantikkan kulit ibu. Ibu akan kelihatan lebih cantik walaupun sudah mempunyai anak :)

Pengambilan Vitamin C juga dapat membantu menyembuhkan luka. Asam garam ibh menyusu kadang-kadang puting susu melecet dan berdarah, terutama jika anak kuat menyusu dan bila banyak mengepam susu.

Puting susu melecet dan berdarah memang menyakitkan, kan? Jadi, ibu wajib ambil Vitamin C untul bantu ibu sembuh dengan cepat.

3. B complex

B complex dapat menjadikan ibu lebih bertenaga kerana B complex membantu menukarkan makanan menjadi tenaga. Kadar metabolisma ibu akan meningkat. B complex juga dapat menjaga sisten saraf dan mengelakkan ibu daripada stress.

4. Alfalfa

Alfalfa kaya dengan mineral. Alfalfa diperbuat dari daun alfalfa. Akar pokok Alfalfa ni panjang sehingga 6 meter ke dalam tanah. Jadi, banyak mineral yang dapat diserap.

Alfalfa dapat membantu memperbanyakkan susu badan. Anak susah kembung perut dan dapat 'poo poo' dengan baik.

Di samping bertindak sebagai milkbooster, Alfalfa juga bertindak sebagai perapat dan dapat menguranfkan keputihan. Alfalfa sangat bagus diambil untuk kesihatan dalaman wanita.

5. Ostematrix

Kaya dengan kalsium dan mengandungi magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Pengambilan kalsium sangat penting untuk pembentukan tulang bayi.

Pernah dengar tak, ibu menyusu mendapat gigi rapuh atau mudah rosak. Kadang-kadang mudah mendapat sakit gigi. Ada juga yang rasa lenguh badan atau sakilt tulang. Kebanyakannya rasa keadaan ni bila menyusu anak ke2 atau ke 3 atau seterusnya.

Hal ini terjadi kurang pengambilan kalsium semasa menyusu dan keperluan kalsium untuk pembentukan tulang bayi terpaksa diserap dari tulang dan gigi ibu. Jadi, sangat penting untuk mendapat kalsium yang cukup semasa menyusu.

Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu mengurangkab lenguh badan ibu.

6. Energizing Soy Protein (ESP)

ESP kaya protein. Minum ESP menjadikan ibu sentiasa bertenaga dan lambat lapar. Ibu menyusu mudah berasa lapar dan terpaksa makan banyak. Ibu menyusu kat luar sana pernah tak rasa hypo? Pandangan jadi gelap, badan rase seram sejuk..Kesian kan? Kene cepat-cepat makan benda manis tau.

Untuk elak hypo dan cepat lapar, saya cadangkan ibu ambil ESP. Ibu lambat lapar dan bertenaga. Susu ibu juga jadi lebih pekat dan bila bayi menyusu, dia cepat kenyang. Bayi akan tidur lebih lena dan tak meragam..I'ALLAH..dengan izin Allah..

Bagi ibu menyusu yang ingin dapatkan Set Menyusu Shaklee, boleh hubungi saya. Saya boleh cadangkan mengikut bajet anda :)

Love,
IRNI SUHANA MUHAMAD
014 5157141 (SMS/WHATSAPP)
irnisuhanamuhamad@gmail.com


No comments:

Post a Comment