Thursday 24 December 2015

Shaklee Collagen Powder

Semakin umur kita meningkat, kolagen dalam badan kita akan mkain berkurang menyebabkan lebih banyak kedutan dan garis halus pada kulit, juga kulit akan menjadi semakin kendur.

Apakah yang menyebabkan kolagen makin berkurang dalam badan kita?Adakah kerana penuaan? Ya, penuaan adalah salah satu punca kehilangan kolagen. Tapi, kalau boleh, kita tak nak tua sebelum usia kan? Kehilangan kolagen dalam badan juga boleh dipercepatkan oleh faktor luaran seperti sinaran matahari, radikal bebas do udara, air & nutrisi, asap rokok dan lain-lain.

Pengambilan Shaklee Collagen Powder terbukti dapat mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut pada kulit.

Mengikut kajian klinikal yang dijalankan oleh Shaklee, pengambilan Shaklee Collagen Powder secara berterusan selama 8 minggu membaiki penampilan kulit sebanyak 71%. Wow, 71% tu.. Maksud nya, kulit kita akan ada perubahan dari segi kulit lebih lembap, lebih licin , kurang kedut dan lebih berseri.  Ni daripada ujian klinikal, bukan saya yang cakap tau :)

Apa istimewanya Collagen Shaklee Powder ni? Kita tengok dulu ramuan utama Shaklee Collagen Powder ni..

1. Kolagen dari sisik ikan merah

Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan lain.

2. Ekstrak biji Camellia Japonica

Biji Camelia Japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat. Isoflavon adalah antioksida semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

3. Ekstrak Pfaffia

Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan biji Camillia Japonica, membantu pembentukan kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

4. Elastin daripada kolagen ikan

Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel dan tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit yang tegang, anjal dan elastik.

5. Vitamin B dan C

Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan bagi penghasilan kolagen di dalam sel.

Vitamin C pula menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.

6. Ekstrak kekerang

Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesi cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi. Ia juga boleh membantu menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7. Lactobasillus acidophilus

Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat dan membantu penyerapan kolagen secara optimum dalam badan.

Untuk tampak lebih muda dan berasa lebih sihat, anda wajib cuba Shaklee Collagen Powder. Untuk pembelian secara kad debit atau kad kredit, anda boleh klik kat bawah :)



Atau, anda juga boleh menghubungi saya untuk pertanyaan lanjut. 


Love,
IRNI SUHANA MUHAMAD
014 5157141 (SMS/WHATSAPP)
irnisuhanamuhamad@gmail.com

No comments:

Post a Comment