Friday 3 March 2017

Set Gout Shaklee Untuk Membantu Pesakit Gout Dengan Berkesan

Assalamualaikum.

Pernah tengok tak orang yang kena gout? Kesian sangat kan, nak jalan pun sampai terhincut-hincut dan memapah dinding. Kita yang tengok ni pun rasa macam sakit sangat, tuan yang menanggung, apatah lagi kan.

APAKAH PENYAKIT GOUT?


Penyakit gout adalah salah satu jenis penyakit arthritis yang menyerang bahagian sendi. Pembentukan batu kristal pada bahagian sendi, terutama pada bahagian ibu jari kaki menyebabkan orang yang menghidapi gout terasa sangat sakit, sakit menyucuk dan jadi bengkak pada bahagian sendi. Boleh tengok gambar kat bawah untuk gambaran lebih jelas.



 Macam mana? Nampak sakit kan. Bahagian sendi yang sepatutnya cuma ada bendalir sahaja, tapi ada batu kristal yang tajam pulak bergesel dengan sendi tu kan. Dari mana pulak batu kristal ni? Jom kita tengok apa sebab terjadinya gout ni?

SEBAB PENYAKIT GOUT 

Gout terjadi apabila terlalu banyak asid urik dalam darah atau dipanggil sebagai hyperuricemia. Sebab sebenarnya berlaku pengumpulan terlalu banyak asid urik tidak diketahui, tetapi pengumpulan asid urik tinggi ini selalu dikaitkan dengan genetik. Asid urik yang terlalu banyak dalam darah tu akan termendap pada sendi membentuk batu kristal dan menyebabkan kesakitan.

Keadaan lain yang boleh menyumbang kepada masalah gout juga adalah berat badan berlebihan. Selain daripada tu, pengambilan makanan yang tinggi purine seperti daging dan makanan laut juga boleh menyumbang kepada penyakit gout.

Pengambilan ubat-ubatan yang berterusan seperti aspirin atau diuretics juga boleh meningkatkan asid urik dalam badan. Orang yang mengalami penurunan berat badan secara mendadak juga mengalami risiko untuk mempunyai asid urik tinggi.


PRODUK SUPPLEMENT UNTUK PESAKIT GOUT

Pengambilan supplement sangat digalakkan untuk membantu pesakit gout. Supplement yang dicadangkan adalah seperti di bawah:

Klik gambar untuk paparan lebih besar

Jom lihat testimoni pesakit gout yang menggunakan Set Gout Shaklee




Add caption



Jika anda ingin mendapatkan set terbaik untuk gout yang bernilai RM 747.25 ini, anda boleh menekan butang buy now kat bawah


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=908c5a804c204a58e06d8f7f0b7e53b7

Jika anda ingin memilih Vivix sahaja dahulu untuk proses pemulihan dari dalam yang bernilai RM 475 sebotol,  boleh klik buy now di bawah.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=71db384d01eccb9d7948918bb24fd6f4


Jika anda mempunyai masalah bajet, boleh dulu cuba set basic gout iaitu Omega guard, Performance Drink dan Alfalfa Complex yang bernilai RM 282.85 boleh klik buy now di bawah.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=71db384d01eccb9d7948918bb24fd6f4

Atau untuk sebarang pertanyaan, anda boleh hubungi saya Irni di talian 014 515 7141 atau emel irnisuhana@gmail.com

No comments:

Post a Comment